منتدي طلاب كلية العلوم جامعة طنطا
زائرنا العزيز لكم يسعدنا تشريفك منتدانا بالزيارة ارجوا ان ننال رضاكم عن المنتدي اذا كنت طالب في اي كلية علوم في الوطن العربي يمكنك التسجيل معنا لكي نستفيد من موضوعاتكم
ويتعم الاستفاده للجميع

هذا المنتدي خدمي مجاني لجميع طلاب كليه العلوم
برجاء عدم وضع الاعلانات الا بعد الرجوع لصاحب المنتدي او احد السادة المديرين
زائرنا العزيز لكم يسعدنا تشريفك منتدانا بالزيارة ارجوا ان ننال رضاكم عن المنتدي اذا كنت طالب في اي كلية علوم في الوطن العربي يمكنك التسجيل معنا لكي نستفيد من موضوعاتكم
ويتعم الاستفاده للجميع

هذا المنتدي خدمي مجاني لجميع طلاب كليه العلوم
برجاء عدم وضع الاعلانات الا بعد الرجوع لصاحب المنتدي او احد السادة المديرين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلابى لكل دارسى ومحبى العلوم فى الوطن العربى

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
عزيزي الزائر مرحبا بك في منتدي علوم طنطا نهدي اليك هذا المجهود المتواضع *** اذا كنت احد طلاب كلية العلوم جامعة طنطا او من اي كلية علوم علي مستوي مصر و الوطن العربي *** يسعدنا انضمامك الي هذا المنتدي كي نساهم سويا في مساعدة بعضنا البعض في مجال الدراسة والبحث عن عمل *** شكرا ***
تم بحمدالله صيانة جميع الروابط الغير نشطة ***وتم اعاده رفع الملفات عبر موقع ميجا ابلود ****برجاء المتابعة والابلاغ عن اي روابط تالفة ****شكر ا
للاعضاء فقط ***اذا كنت تبحث في موضوع معين وتود المساعده برجاء انشاء موضوع بخصوص مشكلتك وسيتم الرد عليك في نفس الموضوع لتعم الفائدة ***
تم رفع فيديوهات لشرح جهاز الاوسليسكوب وجميع اجهزة القياس ايضا انبوبة اشعة اكس والعديد من الموضوعات فقط علي منتدي علوم طنطا ***
تابع موضوع تليسكوب فضائي لو عايز تعمل تليسكوب بنفسك بمكونات متوافرة ورخيصة في نفس الوقت
بعد التسجيل في المنتدي ستصلك رسالة علي الايميل الذي قمت بتحديده في استمارة البيانات ويجب عليك الدخول علي الايميل وفتح الرسالة ثم الضغط علي رابط تنشيط الحساب....................في حالة وجود مشكلة في التسجيل يرجي الاتصال بالادارة .....................شكرا............................
يسر ادارة المنتدي بان تعلن عن طلب مشرفين لجميع الاقسام علي من يرغب في الانضمام الي فريق الاشراف سرعة ارسال بياناته في رسالة خاصة والمنتدي الذي يرغب في الاشراف عليه ويفضل كتابة بعض الاراء حول تطوير المنتدي

الدراسات العليا بجامعة طنطا

sad boy
حــــ العيـــــــــن ـور
microbiologist
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

الدراسات العليا بجامعة طنطا Empty
مُساهمةموضوع: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 04 نوفمبر 2009, 14:42

ا
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياجماعة انا خريجة كلية العلوم قسم ميكروبيولوجى
ولقيت المنتدى ده بالصدفة وعجبنى فكرته
بس كنت عايزة اسال هو فى مكان للخريجين معاكو
وكمان انا كنت عايزة حد يفيدنى بمعلومات عن الدراسات العليا بجامعة طنطا وخصوصا الماجستير
انا كنت عايزة اقدم السنة دى بس قولت ابدا بدبلومة التحاليل الطبية الاول
والحمد لله انا بدرس الدبلومة دلوقتى فى جامعة الاسكندرية
ياريت حد يفيدنى عن نظام الماجستير
وشكرا
حــــ العيـــــــــن ـور
مشرف
مشرف
حــــ العيـــــــــن ـور

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 04 نوفمبر 2009, 18:01

microbiologist كتب:
ا
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياجماعة انا خريجة كلية العلوم قسم ميكروبيولوجى
ولقيت المنتدى ده بالصدفة وعجبنى فكرته
بس كنت عايزة اسال هو فى مكان للخريجين معاكو
وكمان انا كنت عايزة حد يفيدنى بمعلومات عن الدراسات العليا بجامعة طنطا وخصوصا الماجستير
انا كنت عايزة اقدم السنة دى بس قولت ابدا بدبلومة التحاليل الطبية الاول
والحمد لله انا بدرس الدبلومة دلوقتى فى جامعة الاسكندرية
ياريت حد يفيدنى عن نظام الماجستير
وشكرا
اهلا بيكى معنا
microbiologist

اسعدنا انضمامك لينا وعلى فكره انا كمان خريخه قسم ميكرو بيولوجى يعنى دفعتك على ما اعتقد وبالنسبه ان الخريجين لهم مكان هنا فى المنتدى فطبعا احنا لينا مكان ودور كبير
لاننا بنحاول نساعد الطلاب الجدد على اد منقدر وبالنسبه لنظام الماجيستر فلسه الدراسه الفعاليه مش بدائت
وربنا يوفقنا جميعا ويوفقك فى دبلومه التحاليل الطبيه
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 04 نوفمبر 2009, 20:25

ميرسى جدا على ردك وعلى مرورك على الموضوع
انا خريجة دفعة 2009
انت شكلك مقدمة ماجستير وهتفيدينى
ياريت نبقى على تواصل فى المنتدى
وربنا يوفقك انتى كمان
sad boy
المشرفون
المشرفون
sad boy

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالإثنين 09 نوفمبر 2009, 12:24

اهلا بيكى معانا فى المنتدى microbiologist وان شاء الله تستفادى منه وبالنسبه للخريجين لهم مكان طبعا ولهم دور كبير كمان فى انهم ينقلوا خبرتهم من الكليه للطلبه واعضاء المنتدى الجدد ومنتظربن مشاركاتك معانا ان شاء الله
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالإثنين 09 نوفمبر 2009, 14:55

sad boy كتب:
اهلا بيكى معانا فى المنتدى microbiologist وان شاء الله تستفادى منه وبالنسبه للخريجين لهم مكان طبعا ولهم دور كبير كمان فى انهم ينقلوا خبرتهم من الكليه للطلبه واعضاء المنتدى الجدد ومنتظربن مشاركاتك معانا ان شاء الله
ميرسى ليك كتير ياساد
حقيقى المنتدى جميل
بس لازم ينتشر اكتر منك كده والطلبة يعرفوه عشان يستفادوا
وانا تحت امر اى حد محتاج معلومة
Abomohra
المشرفون
المشرفون
Abomohra

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالخميس 12 نوفمبر 2009, 00:37

أهلا ومرحبا بيكى فى المنتدى ونتمنى أن تقضى على المنتدى أسعد الأوقات وياريت تفيدينا وتفيدى الطلاب بخبرتك لأن فعلا الطلبه بيكونوا تايهين فى بداية الكلية وبيحتاجوا حاجات كتيييييييير اثناء الكليه ولازم يكون حد مر بالتجارب والخبرات دى عشان يفيدهم

أهـــــــــــــــــــــــلا ومرحبــــــــــــــــــــــــــــــــا
http://algdiesel.blogspot.com/
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأحد 15 نوفمبر 2009, 20:34

شكرا جدا يا دكتور على الترحيب
وان شاء الله اقدر افيد غيرى من خلال المنتدى
وانا تحت امر اى حد محتاج استفسار
mido_lovestory
عضو ذهبي
عضو ذهبي
mido_lovestory

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 25 نوفمبر 2009, 22:35

اهلا بيك فى المنتدى وربنا يوفقك فى الدبلومه وانا كمان بعمل الدبلومه بس فى شبين الكوم
http://friends4ever.3oloum.org/index.htm?sid=7cdfd1ab1d85977c1b9
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالسبت 28 نوفمبر 2009, 02:27

mido_lovestory كتب:
اهلا بيك فى المنتدى وربنا يوفقك فى الدبلومه وانا كمان بعمل الدبلومه بس فى شبين الكوم
[[[color=darkred]size=12]b]اهلا بيك
اسعدنى مرورك على الموضوع
وربنا يوفقك انت كمان
بس انت فى دبلومة البيو ولا الميكرو فى شبين
لانى كان نفسى اروح شبين بس للاسف مش بتقبل قسم ميكرو فى دبلومة البيو هناك
عموما ميرسى لمشاركتك جدا
[/b][/size]
[/color]
mido_lovestory
عضو ذهبي
عضو ذهبي
mido_lovestory

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالسبت 28 نوفمبر 2009, 09:11

لا دبلومة الكيمياء الحيوية التحليلية وهى فعلا بتقبل طلاب قسم الكيمياء والكيمياء الحيوية فقط
http://friends4ever.3oloum.org/index.htm?sid=7cdfd1ab1d85977c1b9
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالسبت 28 نوفمبر 2009, 17:28

mido_lovestory كتب:
لا دبلومة الكيمياء الحيوية التحليلية وهى فعلا بتقبل طلاب قسم الكيمياء والكيمياء الحيوية فقط
ربنا يوفقك
وميرسى جدا على ردك
فرج
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالإثنين 01 فبراير 2010, 16:57

السلام عليكم
أنا خريج طنطا ميكرو برضه دفعة 2003 وعايز ابدأ ماجستير في علوم طنطا بس المشكله اني في المملكه السعودية فهل ممكن اقدم وارجع علي الامتحانات ولا لازم حضور أفيدوني ربنا يكرمكم . سلام
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالخميس 04 فبراير 2010, 19:40

بصراحة انا اعر ف ان لازم حضور السنة التمهيدى بانتظام وفى نسبة غياب وحضور بس السنين اللى بعد كده بتبقى المحاضرات عبارة عن مناقشة مع الدكتور عن موضوع الرسالةاللى انت اخترته
فرج
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 21:50

شكرا علي الرد يا أخي ميكروبيولوجيست
فرج
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 21:53

يا جماعه سمعتو عن موضوع بركان السنطه أنا من سكان المنطقه دي واعتقد انه سببه الصرف الصحي اللي بقاله سنين تحت البلد دي وجنبهم مصرف بقاله سنين ربنا يستر لأن الحته دي تبعد عن بتنا 3 كيلو بس وهي أخصب مناطق مصر يعني بركان في الحته دي معناه تدمير للأرض الزراعيه ربنا يستر
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 10 فبراير 2010, 12:06

لا شكر على واجب
وعلى فكرى انا اختك مش اخوك
واهلا بيك فى اى سؤال

وبصراحة انا اول مرة اسمع عن البركان ده
وربنا يستر وينجى الناس كلها
[i]
فرج
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 10 فبراير 2010, 21:20

شكرا يا اختي ميكروبيولوجيستايه وبالنسبه لموضوع البركان اهالي عزبة تتبع مركز السنطه لقو درجه حرارة الأرض عالية جدا ولما جابو دكاترة من عندنا من الكلية لقو درجة حرارة التربة 75 وفيه تصاعد غازات ونحن في انتظار نتائج التحاليل وربنا يستر ومايكونش بركان الموضوع ده قالوه في البيت بيتك وموجود علي مواقع اخباريه عالنت . سلام من جده
microbiologist
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأربعاء 10 فبراير 2010, 23:35

لا شكر على واجب الشكر لله
ربنا يستر حقيقى
بس انت الحمد لله بعيد ربنا نجاك هههههه
عموما انا هتابع الموضوع ربنا يستر
[i]
مريم حليم
مستكشف

مُساهمةموضوع: رد: الدراسات العليا بجامعة طنطا   الدراسات العليا بجامعة طنطا I_icon_minitimeالأحد 23 ديسمبر 2012, 19:56

السلام عليكم ياجماعه أنا عضوه جديده معاكم كان عندى استفسار انا خريجه ميكرو من 2006 ومقدمه حاليا على دبلومه ميكرو وللاسف انا خارج مصر ممكن حد يفيدنى بالمحاضرات

الدراسات العليا بجامعة طنطا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» تعرف على كلية العلوم جامعة طنطا
» رسالة ورؤية كلية العلوم جامعة طنطا